21/6/23

ESTIU

OOOOOHHHHH... L'ESTIUUUUUU...!!

L'estiu és l'època ideal per escriure les cartes més fresques i divertides de tot l'any.

Des de cartes decorades amb sols radiants, fins a cartes amb gelat, o passant per les fresques cartes amb dutxa o amb peixos, i per descomptat! també enviant-los cartes estiuenques amb mascotes, podrem soprendre als nostres amics corresponsals de mil i una maneres, escrivint-los les cartes més imaginatives.

















La carta-bany és ideal per passar en remull els dies de calor...

A mena d'exemple, la carta podria començar així:

—Hola, Marta!!... Vols banyar-te amb mi?... Doncs vinga, posa't el banyador i a l'aiguaaaaaa... que està bonííííííssiiiiiimaaaaaaa...!! Escolta, mentre nadem una estona, ja saps allò de...? (i bla, bla, bla...segueix la carta)




La carta-flotador és ideal per la gent que encara no sap nedar i vol banyar-se en la platja mentre passa l'estona escrivint una carteta a alguna amistat seva.

A mena d'exemple, la carta podria començar així:

Hola, Montse!... M'agafes a punt de ficar-me a l'aigua... Ja veus que sóc a la platja i amb el flotador posat... Com?... doncs ja veus que no, encara no sé nedar massa i per això em trobes així... Però decantat una mica que si no t'esquitxaré... Splassssshhhhhhh!!... Veus ja t'ho deia... Tranquila que ara quan sorti et deixo la meva tovallola perquè t'eixuguis... Escolta mentre nadem una estoneta deixam dir-te el que em va passar la setmana passada quan vaig anar a... (i bla, bla, bla...segueix la carta)




La carta-gelat podria començar així:

—Té, Joana!!... Dóna-li una llepadeta que és del que a tu t'agrada... Escoltaaaaaaaaaaaa... però no et passis que una mica més i te'l cruspeixes toooooooooot...!! Quina caloreta que fa avui, oi?... Sort que amb aquest gelat (bé, el que queda d'ell...) podrem passar una carta molt més fresqueta. Començaré per contar-te el que la mare em va fer ahir al matí... Saps?... (i bla, bla, bla...segueix la carta)



Quan ens estem assecant després d'una fresca dutxa podem escriure cartes d'aquest tipus:

Ep, Montseeee!!... Perdona, però m'enxampes assecant-me... Acabo de dutxar-me per alleugerir una mica tanta calor i encara estava eixugant-me quan has obert la carta... Com?... No, no marxis, queda't i mentre m'eixugo vaig contant-te coses.... Saps què li va passar a en Paco?... (i bla, bla, bla...segueix la carta)




Si alguna vegada feu un viatge en barca per la costa, aquesta carta us pot fer servei.

A mena d'exemple, la carta podria començar així:

—Eiiiiiii, Maiteeeeeee!!!... Correeeeeeee.... puja a la barqueta que encara hi ha puesto!... Farem un viatge per la costa i de mentres xerrarem de cosetes. La barca és de l'oncle Pep. Ahir em va dir si volia sortit avui a mar i li vaig dir que si... I aquí estem, solcant l'ampla mar i respirant aquesta brisa marina tan fresca... Per cert, encara m'has de dir allò de... (i bla, bla, bla...segueix la carta)



La carta on the beach podria començar així:

—Hola Carla!... Que fas que no et poses el banyador per venir a la platja!... Vinga, canviat que avui fa un dia de conya... i l'aigua està bona-bona-bona de debò!... Saps que em va passar ahír?... (i bla, bla, bla...segueix la carta)





La carta-surf s'ha d'escriure amb molt de compte per no caure...

A mena d'exemple, la carta podria començar així:

Ep, Montseeee!!... Compte que vaig llançaaaaaaaaaat!!... Has vist com he pujat aquesta onaaaaaaaaa...!! Guaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuu!!... Què, no t'animes a pujar en la teva taula?... Avui sí que són altes les ones... Escolta, mentre anem fent, m'agradaria demanar-te una cosa... (i bla, bla, bla...segueix la carta)



La carta-dutxa la farem servir quan ens toqui refrescar-nos.

A mena d'exemple, la carta podria començar així:

La donna è mobileeeeeeeeeeee, qual piùma al ventoooooooooooooo... Ep, Montseeee!!... No t'he sentit obrir la carta... Ja veus, m'agafes en plena sessió d'"òpera-dutxera"... Tranquila, no marxis, que amb el sabó que tinc escampat per tot el cos no se'm veurà res... pots seure en aquest tamboret mentre acabo de dutxar-me i xarrem una estona... Que hi ha de nou?... (i bla, bla, bla...segueix la carta)



La carta-banyera, és ideal per prendre "banys-postals" molt relaxants.

A mena d'exemple, la carta podria començar així:

—Hola, Sussi! Arribes a temps de ficar-te a l'aigua... No hi ha res com un relaxant bany d'escuma mentre escrius una carteta al capvespre... Faries el favor de fregar-me una mica l'esquena... que no hi arribo... Una mica més amunt... a l'esquerra... ara!... ara!... Ooooohhhhh!!... T'has guanyat el cel... Escolta, mentre continues fregant, saps que volia explicar-te?... (i bla, bla, bla...segueix la carta)



La carta-hamaca pot fer-se servir quan estem de vacances.

A mena d'exemple, la carta podria començar així:

—Bertaaaaaaaaa...Holaaaaaaaa...!! Ojuuuuuu no belluguis tant la carta que em fotré daltabaix...!! Aquestes cartes-hamaques és lu que tenen, que si les bellugues massa... quan vols adonar-te ja ets al terra... Què, com van les vacances?... Jo ja veus, "de campo i playa", tot el dia anant amunt i avall, i totes les tardes una bona becaina a l'hamaca... (i bla, bla, bla...segueix la carta)




La carta amb finestra la podem fer servir per treure el nas al carrer en les tardes d'estiu.

A mena d'exemple, la carta podria començar així:

Ep, Cinta!!... Quina tarda més maca que fa avui aquí a la finestra... i aquesta brisa tan fresca... Ara que et veig passar pel davant de casa, deixam que et conti el que vaig veure ahir... (i bla, bla, bla...segueix la carta)



I no oblideu decorar els sobres de les vostres cartes d'estiu amb motius estiuencs...